Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Skånska Mediahuset väljer Danads

Publicerad: 20 April 2015, 12:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:04

För att kunna konkurrera bättre i den digitala världen ska Skånska Mediahusets annonsörer kunna skräddarsy sina annonser.


Skånska Mediahuset har inlett ett samarbete med annonsplattformen Danads. Syftet är att låta annonsörerna själva kunna skräddarsy sina reklamkampanjer. Detta kommer gälla både print, webb, mobilt och radio.

– Eftersom vi går mot en mer digital värld är det naturligt att titta på den här typen av lösningar. Många andra tidningar är anslutna till Danads och kunder är vana vid den lösningen. Då måste vi också göra våra produkter tillgängliga där, säger Robert Persson, annonschef på Skånska Mediahuset, till Dagens Media.

Några av de tidningar som redan använder Danads är, enligt Robert Persson, Kvällsposten, Sydsvenskan och Dagens Industri.

– Annonserna i sig skiljer sig inte, men kunderna kan boka upp sina egna annonser istället för att bli uppsökta av säljare. Sedan är det självklart så att vi alltid måste godkänna kampanjerna. De kunder vi redan har avtal med via våra säljare kan inte heller boka genom portalen, säger Robert Persson.

Peo Persson är vd på Danads. I ett pressmeddelande säger han att det nystartade samarbetet med Skånska Mediahuset känns helt rätt.

– Genom deras titlar får Danads self service-tjänst möjlighet att kunna erbjuda kunderna en ännu bättre lösning för annonsköp i Skåne, säger Peo Persson i ett pressmeddelande.

Andra som har ingått ett samarbete med Danads är e-sportorganisationen Ninjas In Pyjamas.

Skånska Mediahuset innefattar Skånskan, Norra Skåne och gratistidningen Mycket Mer Skåne.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.