Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Schulman leder Schibsted Show

Publicerad: 11 Oktober 2012, 12:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

Schibsted anlitar Aftonbladet-profilen Alex Schulman för att leda koncernens nya intern-tv. ”Allt som för oss närmre varandra är bra för affären”, säger informationschefen Olof Brundin.


Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetSchibstedAftonbladet

Schibsted Show ska komma minst en gång per kvartal, och går ut på att Alex Schulman pratar med olika människor inom Schibsted Sverige.

Hard Hat producerar programmet.

I första avsnittet, som spelades in i dag, träffar han bland annat Svenska Dagbladets chefredaktör Lena K Samuelsson och Schibsteds interna producent Mia Bjelkholm.

– Vi använder alla kanaler vi har för att lära känna varandra bättre i koncernen och få veta mer om vad vi alla håller på med, säger Olof Brundin.

Varför Alex Schulman?

– Vi rider på hans succéprogram Schulman Show. Alex är en tydlig Schibsted-profil som dessutom har en lite olydig attityd, vilket gör att vi förhoppningsvis kan undvika att programmet får en uppifrån-känsla. 

Att anlita Alex Schulman är inte gratis. Är det en påkostad produktion?

– Interninformation är viktig och inte alltid gratis. I synnerhet för en så ung organisation som vi är står det högt på agendan att de olika delarna i koncernen kommer närmre varandra. Förhoppningsvis leder det till att vi hittar nya samarbeten i organisationen.

Är du inte orolig att det ska sticka i medarbetarnas ögon att detta lanseras samtidigt som många i företaget kämpar för sina jobb?

– Nej, är det något som behövs i stora förändringsprocesser så är det information, inte minst interninformation. Att vi använder oss av de kanaler vi gör dagligen i vår övriga verksamhet känns naturligt, säger Olof Brundin.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.