Dagspress
Schibsteds vd om uppväxlingen inom personalisering, Blocket och att påverka EU:s mediepolitik
Publicerad: 15 februari 2023, 13:18
Om satsningen på personifiering säger Kristin Skogen Lund: ”Vi kan inte betjäna 80 procent av Sveriges befolkning med exakt samma produkt”.
Foto: Janne Næss
Schibsted har nu teknik för att kraftigt växla upp inom personalisering, säger vd Kristin Skogen Lund: ”Det blir avgörande att vi anpassar oss”. Dessutom: Striden mot techjättarna börjar ge frukt och så ska Blocket överleva i svidande konkurrens.
När Kristin Skogen Lund tackade ja till vd-jobbet på Schibsted 2018, hade hon svurit att aldrig mer driva ett börsbolag. Schibsteds mål om att vara en stark motvikt till techjättarna
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.