tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Schibsteds vd om uppväxlingen inom personalisering, Blocket och att påverka EU:s mediepolitik

Publicerad: 15 februari 2023, 13:18

Om satsningen på personifiering säger Kristin Skogen Lund: ”Vi kan inte betjäna 80 procent av Sveriges befolkning med exakt samma produkt”.

Foto: Janne Næss

Schibsted har nu teknik för att kraftigt växla upp inom personalisering, säger vd Kristin Skogen Lund: ”Det blir avgörande att vi anpassar oss”. Dessutom: Striden mot techjättarna börjar ge frukt och så ska Blocket överleva i svidande konkurrens.

Ämnen i artikeln:

dmaToppnyheter förmiddagKristin Skogen LundSchibstedEUAppleBlocketDagspress

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


När Kristin Skogen Lund tackade ja till vd-jobbet på Schibsted 2018, hade hon svurit att aldrig mer driva ett börsbolag. Schibsteds mål om att vara en stark motvikt till techjättarna

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev