Dagspress
Schibsteds annonsbolag startar marknadsavdelning
Publicerad: 21 september 2021, 12:54
Ricki Rebecka Petrini, Nora Berglund, Victoria Runevall och Nina Dizdarevic ingår i Schibsted Marketing Services nya marknadsavdelning.
Foto: Anna Taflin
Schibsteds annonsbolag, Schibsted Marketing Services, bildar en ny marknadsavdelning med målet att bli bäst i branschen på B2B-kommunikation.
Ämnen i artikeln:
SchibstedDen nya B2B-avdelningen på Schibsted Marketing Services leds av Ricki Rebecka Petrini som senast kommer från Mediekompaniet. Avdelningens mål är att bli branschledande inom B2B-kommunikation.
Ny i teamet är Nora Berglund som intar rollen som B2B marketing manager, hon kommer senast från Tele2. Sedan tidigare ingår även Nina Dizdarevic, event och communications manager, och två grafiska designer Johan Umenius och Victoria Runevall, i arbetsgruppen.
Den svenska B2B-avdelningen kommer även arbeta nära den norska delen av bolaget.
– Jag är sedan länge välbekant med Schibsteds fina produktportfölj, så det känns spännande att nu få jobba tätt ihop med våra marknadsledande varumärken. Många av dessa är bäst i klassen, så vår B2B-kommunikation måste helt enkelt likaså vara bäst, säger Ricki Rebecka Petrini, i ett pressmeddelande.