Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Schibsteds annonsbolag rekryterar fyra

Publicerad: 10 maj 2021, 11:18

Matthew Carter, Caroline Ensér, Pedram Kaivanipour och Tomas Viksten ansluter till SMS.

Foto: Janne Næss (bakgrundsbild)

Schibsted Marketing Services rekryterar fyra nya annonschefer. Kompetensen plockas från både Google, SAS, Bonnier och Tele2.


Ämnen i artikeln:

SchibstedProgrammaticGoogleTele2BonnierSAS

Rekryteringarna till Schibsteds annonsbolag Schibsted Marketing Services (SMS) innebär förstärkning inom områden så som skräddarsydda annonslösningar, programmatic, yield optimization och business intelligence.

Tomas Viksten, head of programmatic, får uppdraget att utveckla och driva bolagets programmatiska verksamhet. Senast kommer han från en liknande tjänst på Google.

Caroline Ensér, head of creative sales, har tidigare arbetat på Bonnier och Life of Svea. Inom SMS kommer hon arbeta med att driva de skräddarsydda annonslösningarna. 

Matthew Carter anställs som revenue manager där han ska arbeta med lageroptimering och utveckla Schibsteds annonsaffär ytterligare. Tidigare har han haft ett liknande uppdrag inom SAS de senaste fem åren. Matthew Carter har även arbetat med business intelligence på både SAS och Statistiska centralbyrån. 

Pedram Kaivanipour, head of business intelligence, får uppdraget att vidareutveckla annonsbolagets business intelligence-funktion. Han rekryteras från Tele2. 

 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.