Dagspress
Schibsted-topp ska lyfta Aftonbladets digitala affär
Publicerad: 12 augusti 2019, 07:03
Karl Hahtovirta, som haft flera vd-positioner inom Schibsted Growth, kommer nu bli kommersiell chef på Aftonbladet.
LDV
Lucas De Vivo
Schibsted skickar nya resurser till Aftonbladet för att höja de digitala intäkterna. Karl Hahtovirta flyttas från Schibsted Growth till kvällstidningsjätten och blir ny kommersiell chef. Han kommer där att ansvara för både den breda affären och partnerskap.
– Aftonbladet är ett extremt starkt varumärke som lyckats förvalta sin position mycket väl under en lång tid. Samtidigt så ser jag att det finns stor potential att utveckla Aftonbladets kommersiella kraft ytterligare på marknaden, säger Karl Hahtovirta i ett pressmeddelande.
Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson är nöjd med förstärkningen.
– Karl har en gedigen bakgrund i digital strategi, affär och finans. Jag är väldigt glad åt att han nu kliver in i min ledning, säger han i ett pressmeddelande.