Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Schibsted-topp ska lyfta Aftonbladets digitala affär

Publicerad: 12 Augusti 2019, 07:03

Karl Hahtovirta, som haft flera vd-positioner inom Schibsted Growth, kommer nu bli kommersiell chef på Aftonbladet.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetLena K Samuelsson

Schibsted skickar nya resurser till Aftonbladet för att höja de digitala intäkterna. Karl Hahtovirta flyttas från Schibsted Growth till kvällstidningsjätten och blir ny kommersiell chef. Han kommer där att ansvara för både den breda affären och partnerskap. 

– Aftonbladet är ett extremt starkt varumärke som lyckats förvalta sin position mycket väl under en lång tid. Samtidigt så ser jag att det finns stor potential att utveckla Aftonbladets kommersiella kraft ytterligare på marknaden, säger Karl Hahtovirta i ett pressmeddelande. 

Aftonbladets publisher Lena K Samuelsson är nöjd med förstärkningen. 

– Karl har en gedigen bakgrund i digital strategi, affär och finans. Jag är väldigt glad åt att han nu kliver in i min ledning, säger han i ett pressmeddelande. 

Lucas De Vivo

Reporter


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.