Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Schibsted stuvar om i säljtoppen

Publicerad: 3 oktober 2017, 11:33
Uppdaterad: 3 oktober 2017, 11:33

Josefine Kvarnström och Fredrik Lehman.

Josefine Kvarnström blir vice produktdirektör och Fredrik Lehman blir vice försäljningsdirektör när Schibsted stärker upp för att bli mer effektiva.


Schibsted ser en ökad efterfrågan på både native, video och programmatic – därför gör mediehusen en del förändringar i sin säljorganisation.

Josefine Kvarnström och Fredrik Lehman får både nya roller för att leda arbetet med just native, video och programmatic.

Josefine Kvarnström blir vice produktdirektör och ska driva det dagliga arbetet inom produktorganisationen. Fredrik Lehman får rollen som vice försäljningsdirektör och kommer arbeta nära byråer och kunder för att gemensamt utveckla affären med dem.

Genom förstärkningen ska Schibsted bli mer effektiv och lyhörd gentemot kundernas behov.

– Med utnämningarna tillförs säljledningen ökad produktkompetens och större överblick över marknaden. Josefine Kvarnström har stor erfarenhet av native advertising och har varit med och byggt upp affären för såväl Aftonbladet som Omni. Fredrik Lehman har en gedigen erfarenhet av affärer i mediebranschen efter nästan tio år som försäljningschef inom Schibsted, säger försäljningsdirektören Joakim Flodin, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.