Dagspress
Schibsted skapar ”superpaket” – nytt digitalt prenerbjudande
Publicerad: 23 februari 2023, 08:02
Schibsted samlar sina svenska titlar i ett gemensamt erbjudande.
Schibsted släpper ett nytt digitalt prenumerationserbjudande på den svenska marknaden.
Erbjudet har fått namnet ”Superpaket” och innehåller digital access till Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni Ekonomi och Omni Mer, samt Podmes exklusiva poddar.
Paketet ska kosta 299 kronor i månaden och släpps 1 mars.
– Jag är väldigt nöjd att vi äntligen kan lansera det här paketet i Sverige och att det är ett gediget och spännande paket som går rakt in i vad nyhetskonsumenterna efterfrågat. Vår erfarenhet från Norge säger oss dessutom att den här typen av lösningar, med bred tillgång till våra varumärken, ger ökad lojalitet och minskad churn. Det här är början på en väldigt spännande resa som jag tror kommer förändra människors sätt att konsumera journalistik och ljud, säger Karl Hahtovirta, nybliven chef för Subscription på den svenska marknaden, i ett pressmeddelande.
Lanseringen av ”Superpaketet” kommer kort efter att Bonnier News lanserat ett liknande erbjudande.
LÄS ÄVEN: Karl Hahtovirta blir prenumerationschef i Schibsteds nya tvärfunktionella organisation