Schibsted rullar ut annonsverktyg för lokalmarknaden

Det nya annonsverktyget ger mindre lokala annonsörer tillgång till Schibsteds annonslager.

Schibsted öppnar upp sina lokala lager genom det nya köpverktyget "Schibsted admarket".

Idag fredag rullar Schibsted ut det ny köpverktyget "Schibsted admarket" för att underlätta för lokala annonsörer.

Bakgrunden till verktyget är att flera lokala kunder har efterfrågat ett sätt att själva köpa och hantera sina kampanjer i Schibsteds nätverk. Genom det nya verktyget är det möjligt för kunder att styra sin annonsering ned på kommun- och stadsdelsnivå.

– Syftet med verktyget är att förenkla för de mindre lokala aktörerna att köpa lokala lager, säger Johan Åsén, produktchef på Schibsted sales & inventory, till Dagens Media.

Sedan mitten av december har ett 20-tal kunder testat verktyget och responsen har varit god säger Johan Åsén.

– Fördelen är att loakla kunder nu i lugn och ro kan planera och styra sina kampanjer på ett effektivt sätt.

Schibsted Admarket är utvecklat tillsammans med Adssets AB och verktyget bygger i grunden på Schibsted strategiska partnerskap med Appnexus som annonsplattform.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-01-26 09.53Uppdaterad 2018-01-26 09.57

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: