Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Schibsted News Medias koncerndirektör: ”Vi ökar värdet genom att sy ihop portföljen”

Publicerad: 6 april 2022, 09:18

”Hela prenumerationsekonomin är en väldigt attraktiv affärsmodell, då det är löpande intäkter om man klarar av att bygga lojalitet”, säger Siv Juvik Tveitnes om hur de ska dubbla prenumerationsintäkterna.

Foto: Janne Næss

Schibsted ska fördubbla de digitala prenumerationsintäkterna till 2025. Dagens Media möter Schibsted News Medias koncerndirektör Siv Juvik Tveitnes på sitt Sverigebesök för att höra hur mediehuset ska nå målet, vad mer än nyhetsprodukter som kan ingå i en prenumeration samt vilka områden de ska satsa på under 2022.


Ämnen i artikeln:

Tema: Digitala prenumerationerDigitala temaveckorSchibstedAftonbladetSvenska Dagbladet

Det var positiva tongångar i februari när Schibsted presenterade rapporten för det fjärde kvartalet. De digitala annonsintäkterna hade ökat med 20 procent jämfört med året innan, och för hela 2021

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev