Dagspress
Schibsted News Medias koncerndirektör: ”Vi ökar värdet genom att sy ihop portföljen”
Publicerad: 6 april 2022, 09:18
”Hela prenumerationsekonomin är en väldigt attraktiv affärsmodell, då det är löpande intäkter om man klarar av att bygga lojalitet”, säger Siv Juvik Tveitnes om hur de ska dubbla prenumerationsintäkterna.
Foto: Janne Næss
Schibsted ska fördubbla de digitala prenumerationsintäkterna till 2025. Dagens Media möter Schibsted News Medias koncerndirektör Siv Juvik Tveitnes på sitt Sverigebesök för att höra hur mediehuset ska nå målet, vad mer än nyhetsprodukter som kan ingå i en prenumeration samt vilka områden de ska satsa på under 2022.
Ämnen i artikeln:
Tema: Digitala prenumerationerDigitala temaveckorSchibstedAftonbladetSvenska DagbladetDagspressDet var positiva tongångar i februari när Schibsted presenterade rapporten för det fjärde kvartalet. De digitala annonsintäkterna hade ökat med 20 procent jämfört med året innan, och för hela 2021
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.