Dagspress
Schibsted når milstolpe – drar in 1 miljard norska kronor på digitala användare
Publicerad: 29 september 2020, 10:45
”Data, analys och insikt har varit avgörande”, säger Tor Jacobsen, chef för användarintäkter inom Schibsted.
De senaste tolv månaderna har Schibsted tjänat 1 miljard norska kronor enbart på digitala användarintäkter. Tor Jacobsen, chef för användarintäkter inom Schibsted, berättar om mediehusets väg dit – och vilka strategier som blir viktiga framåt.
2017 drog Schibsted in 500 miljoner norska kronor i rena digitala användarintäkter. I dag, tre år senare, kan mediehuset konstatera att det – under de senaste tolv månaderna – för
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.