Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Schibsted är Årets säljorganisation

Publicerad: 9 Maj 2019, 13:38

För tredje året i rad vinner Schibsted Årets säljorganisation.

Foto: Anna Hållams

”Ett ihärdigt arbete har lagts ner och en hög servicenivå har levererats, trots det senaste årets utmaningar”, lyder motiveringen.


Ämnen i artikeln:

SchibstedStockholm Media AwardStockholm Media Week

För tredje året i rad prisas Schibsted Sales & Inventory till Årets säljorganisation under den allra sista prisutdelningen i Stockholm Media Award. 

Tidigare har pris delats ut i kategorierna Årets kampanj, Årets Annonsör och Årets branschpersonlighet.

Alla pristagare i kategorin Årets säljorganisation:

Förstaplats: Schibsted
Motivering:  
”Vinnare och Årets Säljorganisation har tacklat motgångar och uppförsbackar på ett formidabelt sätt. Ett ihärdigt arbete har lagts ner och en hög servicenivå har levererats, trots det senaste årets utmaningar. Och alltid med ett leende på läpparna och med kunden i fokus.”

Andraplats: JCDecaux
Motivering:
”Extremt snabbfotade, transparenta, lyhörda och med stor förståelse för mediebyråernas utmaningar och en tydlig ambition och vilja att underlätta vårt jobb. Alltid villiga att gå den extra milen för att vi tillsammans ska kunna bli hjältar hos kunden. De bjuder in till samtal och samlar våra gemensamma kunskaper och erfarenheter kring hur vi kan förenkla, förbättra eller förändra arbetsprocessen och hur vi kan jobba tillsammans för att lyfta mediets styrkor. Och de gör det inte bara för sin egen skull, utan för att driva utomhuskategorin i stort framåt.”

Tredjeplats: Bonnier News
Motivering:
”För att proaktivt möta marknadens behov, har man genomfört och lyckats med en snabb omställning av sin affär, organisation och sina arbetsprocesser. Nu kan vi på ett enkelt sätt jobba mot hela Bonnier-portföljen med samma personer. Utan tvekan en organisationsstruktur som ligger i ytterfilen, på väg ikapp och kanske förbi...”

För att nomineras till Årets säljorganisation ska man ha skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete. Man ska också över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina uppdrag.

Förutom pristagarna var även Bonnier News, Discovery Networks, TV4 och Visual Art nominerade i tävlingen. 

Jurygruppen till Årets Säljorganisation 2019: 

Anders Kvarnhem, Scream
Johan Pettersson, Starcom
Lotta Billing, Group M
Magnus Lindholm, Dentsu Aegis
Niklas Ek, Tre Kronor Media

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev