Dagspress
Samdistribution, hållbart papper och mindre plast – så ska tidningarna minska sitt klimatavtryck
Vid 2030 ska såväl Bonnier News som Schibsted ha halverat sitt klimatavtryck. Men hur? Mediehusen om: ✓De största klimatutsläppen ✓ Deras utvecklingsområden ✓ Konkreta mål.
Publicerad: 3 februari 2022, 12:40
Markus Ahlberg, Head of Sustainable Business Development på Schibsted, och Lotta Edling, publicistisk direktör med ansvar för hållbarhetsfrågor på Bonnier News, berättar vad mediehusen gör på hållbarhetsområdet. Foto: Jalle Fotograf + Per Mikaelsson+ William_Potter/Getty images
Två av Sveriges absolut största mediehus – Schibsted och Bonnier News – jobbar mot både långsiktiga och kortsiktiga mål för att halvera sitt klimatavtryck till 2030. Samtidigt är mediehusens huvudprodukt
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.