Dagspress
Så utvecklas lokalpressens digitala läsaraffär
DEL 1. Antalet helt digitala kunder fortsätter att växa hos de lokala mediehusen under 2022. Samtidigt är de flesta överens om att ett kvalitativt innehåll är det bästa sättet att motverka churn, och att nollmoms skulle underlätta transformationen.
Publicerad: 16 februari 2023, 12:31
Sydsvenskans Jonas Kanje, NWT:s Sture Bergman och VK Medias Jimmie Näslund kan glädja sig åt att de digitala prenumerationerna växer i antal.
Foto: Sven-Erik Svensson/Peter Öberg/pressbild/Anilakkus
Dagens Media frågar årligen de svenska medieföretagen hur långt de kommit i digitaliseringen. I denna artikelserie publicerar vi siffror över de digitala prenumerationerna, samt frågar mediehusen om målen för 2023,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.