Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Så stor del av de digitala investeringarna slukas av Google och Facebook

Publicerad: 21 Oktober 2020, 11:06

Siffror från Nordicoms färska rapport visar hur mediebranschen presterade förra året.

Foto: Getty Images

2019 blev ännu ett svart år för pressen, medan tv gjorde rekordvinster. Klyftan mellan stad och land växer och medier utanför storstäderna hotas. Det framgår av Nordicoms rapport Medieekonomi 2020 som presenteras i dag.


Ämnen i artikeln:

FacebookGoogleJonas OhlssonNordicom

När allt fokus nu riktas mot pandemins följder för medierna är det lätt att glömma hur det såg ut innan coronapandemin slog till. Det gör inte Nordicoms chef Jonas Ohlsson,

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.