Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Så ska Stampen öka prenumerationssäljet

Publicerad: 15 Februari 2011, 08:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Stampen startar det egna telemarketingbolaget Biztalk – och tar kontroll över prenumerationsförsäljningen.


Ämnen i artikeln:

Mediabolaget VästkustenPromediaGöteborgs-Posten

Stampen-bolagen Göteborgs-Posten, Promedia och Mediabolaget Västkusten startar nu ett gemensamt bolag för prenumerationsförsäljning via telemarketing.

Biztalk heter det nya bolaget – som får 50-60 anställda.

– Vi försöker att samordna så mycket som möjligt. Detta är också en möjlighet att dra nytta av de säljare som vi har haft kvar inom GP, säger Helena Johnsson, styrelseordförande i Biztalk.

GP är den enda tidningen i de tre affärsområdena som haft kvar egna prenumerationsförsäljare. Övriga titlar har lagt ut telemarketingsäljet på externa bolag.

Nu ska Biztalk sköta all prenumerationsförsäljning för tidningarna inom Promedia, Mediabolaget Västkusten och GP.

– Målet är att kunna dra nytta av den kompetens vi har och såklart hoppas vi också kunna öka kvalitén på försäljningen.

Lejonparten av personalen inom Biztalk kommer från GP. Men ett antal nya medarbetare anställs också till det nya bolaget.

Bolagen som ska dela på Biztalk

• I Promedia ingår 12 prenumererade lokaltidningar, två gratistidningar samt verksamhet inom distribution och digital kommunikation. Tidningarna täcker med sin utgivning Mälardalen, Värmland och Närke och har en sammanlagd upplaga på över 200 000 exemplar.

  • Mediabolaget Västkusten består av fem prenumererade lokaltidningar och två gratistidningar med utgivning på Västkusten och i Halland. Den sammanlagda prenumererade upplagan är omkring 126 000 exemplar.

•Göteborgs-Posten når dagligen 630 000 läsare via papperstidningen, nättidningen och mobilen.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.