Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Så ska Schibsteds säljorganisation bli mer kundcentrisk – breddar kompetensen med nyrekryteringar

Publicerad: 12 November 2020, 12:00

”Tidigare har vi bearbetat kunderna på mer eller mindre samma sätt och haft liknande erbjudanden, men nu ska kompetensteamets analys göra att vi får större förståelse för kunderna och deras utmaningar”, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.

Foto: Linda Broström + Janne Næss

Det är slut med ”one size fits all”-tänkandet hos Schibsted. Nu rekryteras ett tiotal personer inom affärsutveckling, produktledning, grafisk design och revenue management därför till Schibsteds säljorganisation. Deras jobb blir att se till att det finns relevanta erbjudanden för varje bransch.


Ämnen i artikeln:

Joakim FlodinSchibsted

Under 2019 tog Schibsted fram en ny strategi som bygger på fyra ben. Det första handlar om att Schibsted ska jobba mot att bli en premiumleverantör, det benet andra

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Joakim FlodinSchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.