Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 12 November 2020, 12:00
”Tidigare har vi bearbetat kunderna på mer eller mindre samma sätt och haft liknande erbjudanden, men nu ska kompetensteamets analys göra att vi får större förståelse för kunderna och deras utmaningar”, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.
Foto: Linda Broström + Janne Næss
Det är slut med ”one size fits all”-tänkandet hos Schibsted. Nu rekryteras ett tiotal personer inom affärsutveckling, produktledning, grafisk design och revenue management därför till Schibsteds säljorganisation. Deras jobb blir att se till att det finns relevanta erbjudanden för varje bransch.
Under 2019 tog Schibsted fram en ny strategi som bygger på fyra ben. Det första handlar om att Schibsted ska jobba mot att bli en premiumleverantör, det benet andra
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.