Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Så ska Schibsted säkra annonsintäkterna i en turbulent tid

Publicerad: 7 Maj 2020, 05:45

Schibsteds annonsdirektör Per Håkon Fasting är optimistisk inför framtiden, men tror samtidigt att coronakrisen har förkortat levnadstiden för papperstidningen.

Foto: Schibsted

POSTCORONA DEL 5. Krisen har slagit hårt mot Schibsted, vars tidningar minskar vinsten med nära 70 procent under första kvartalet. Schibsteds annonsdirektör Per Håkon Fasting ser trots allt positivt på hösten. För Dagens Media beskriver han vägen framåt för säljorganisationen.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetPer Håkon FastingSchibsted

 Schibsteds sår efter GDPR-striden med Google 2018 blev svåra att läka för affären. Uppförsbacken fortsatte 2019 – med omregleringen av spelmarknaden och ett närmast svindlande annonstapp för flaggskeppet Aftonbladet. I

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.