Få hela storyn
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 7 maj 2020, 05:45
Schibsteds annonsdirektör Per Håkon Fasting är optimistisk inför framtiden, men tror samtidigt att coronakrisen har förkortat levnadstiden för papperstidningen.
Foto: Schibsted
POSTCORONA DEL 5. Krisen har slagit hårt mot Schibsted, vars tidningar minskar vinsten med nära 70 procent under första kvartalet. Schibsteds annonsdirektör Per Håkon Fasting ser trots allt positivt på hösten. För Dagens Media beskriver han vägen framåt för säljorganisationen.
Schibsteds sår efter GDPR-striden med Google 2018 blev svåra att läka för affären. Uppförsbacken fortsatte 2019 – med omregleringen av spelmarknaden och ett närmast svindlande annonstapp för flaggskeppet Aftonbladet. I
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.