Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Så ska Polaris utveckla Stampen

”Vi lärde oss mycket om den svenska mediemarknaden i projektet med Mittmedia”, säger Per Axel Koch.

Foto: Polaris/Wikimedia

Ökade digitala intäkter och distribution av paket. Det är två av greppen som ska vända Stampen när PNW Media med Polaris i spetsen tar över.


Publicerad 2019-05-09 12:48

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:

58 miljoner kronor betalade norska mediebolaget Polaris Media för att tillsammans med svenska NWT och VK Media köpa 51 procent av aktierna i Stampen Media.

Ägandet ligger i det gemensamma bolaget PNW Media - ett konsortium som ägs till 70 procent av Polaris Media.

Konsortiet startades från början i syfte att köpa Mittmedia, en affär som bekant istället togs hem av Bonnier i början av januari.

Per Axel Koch, koncernchef i Polaris Media och styrelseordförande i Stampen Media, säger att man inledde en dialog med Stampen Media i februari efter att Mittmedia-affären gick i stöpet.

– Vi lärde oss mycket om den svenska mediemarknaden i projektet med Mittmedia, säger han.

Läs hela artikeln i Dagens Media Insikt, vecka 19, där Per Axel Koch berättar om den svenska marknadens svagheter och potential framöver. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration av Dagens Media Insikt.  

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.