måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Så ska GP utmana med sin ljudsatsning: ”Bottnar i 'riktig' journalistik”

Publicerad: 18 januari 2023, 12:54

”Det vi gör är otroligt genomarbetat och det märks, vilket jag tror är en framgångsfaktor”, säger Louise Sköld Lindell, redaktionell utvecklingschef på Göteborgs-Posten.

Förra hösten drog GP:s poddsatsning i gång på allvar och sedan oktober sänder tidningen podcasten ”Nyhetsshowen” fem dagar i veckan. Louise Sköld Lindell, redaktionell utvecklingschef, berättar om ljudsatsningen, utmaningarna och konkurrensen.

Ämnen i artikeln:

Göteborgs-PostenToppnyheter eftermiddag

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


I maj förra året stod det klart att Morgonpasset i P3:s Kalle Berg lämnar Sveriges Radio för att gå till Göteborgs-Posten (GP) med uppdraget att leda den Stampen-ägda tidningens

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev