Dagspress
Så ska GP utmana med sin ljudsatsning: ”Bottnar i 'riktig' journalistik”
Publicerad: 18 januari 2023, 12:54
”Det vi gör är otroligt genomarbetat och det märks, vilket jag tror är en framgångsfaktor”, säger Louise Sköld Lindell, redaktionell utvecklingschef på Göteborgs-Posten.
Förra hösten drog GP:s poddsatsning i gång på allvar och sedan oktober sänder tidningen podcasten ”Nyhetsshowen” fem dagar i veckan. Louise Sköld Lindell, redaktionell utvecklingschef, berättar om ljudsatsningen, utmaningarna och konkurrensen.
I maj förra året stod det klart att Morgonpasset i P3:s Kalle Berg lämnar Sveriges Radio för att gå till Göteborgs-Posten (GP) med uppdraget att leda den Stampen-ägda tidningens
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.