Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Så ska Expressens annonsras stoppas

Publicerad: 12 Februari 2020, 07:00

”Vi hade mycket högre förhoppningar för utvecklingen år 2019”, säger Alexander Lydecker om Expressens annonstapp förra året.

Foto: Olle Sporrong

UPPDATERAD. Aftonbladets annonsförsäljning har rasat med 20 procent enligt Dagens Medias källor – och Expressen tvingas spara 115 miljoner kronor till följd av annonstapp. Bonnier News Alexander Lydecker beskriver hur den negativa annonstrenden ska vändas: ”Vi är ganska optimistiska trots att det var ett tufft omställningsår förra året”, säger han.


Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerAftonbladetExpressen

När kvällstidningarna gick in i 2020, var det ett år av hård motvind de lämnade bakom sig. Aftonbladet minskade sin annonsförsäljning med 20 procent 2019. Annonsförsäljning förra året låg

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.