Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Så ska Expressens annonsras stoppas

Publicerad: 12 februari 2020, 07:00

”Vi hade mycket högre förhoppningar för utvecklingen år 2019”, säger Alexander Lydecker om Expressens annonstapp förra året.

Foto: Olle Sporrong

UPPDATERAD. Aftonbladets annonsförsäljning har rasat med 20 procent enligt Dagens Medias källor – och Expressen tvingas spara 115 miljoner kronor till följd av annonstapp. Bonnier News Alexander Lydecker beskriver hur den negativa annonstrenden ska vändas: ”Vi är ganska optimistiska trots att det var ett tufft omställningsår förra året”, säger han.


Ämnen i artikeln:

ExpressenAftonbladetAlexander Lydecker

När kvällstidningarna gick in i 2020, var det ett år av hård motvind de lämnade bakom sig. Aftonbladet minskade sin annonsförsäljning med 20 procent 2019. Annonsförsäljning förra året låg

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.