Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Så resonerar tidningarna om den tidiga pressläggningen – Aftonbladets, Expressens, DN:s och SvD:s strategier

Publicerad: 12 september 2022, 10:20

Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter går i tryck vid olika tider, men brottas alla med att få med det senaste i printeditionen.

Foto: Janne Næss

Vid stora nyhetshändelser slåss tidningarna mot en tidig deadline i print. Dagens Media har frågat Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter hur strategin för papperet sådana här dagar ser ut.


Ämnen i artikeln:

Valet 2022AftonbladetExpressenDagens NyheterSvenska DagbladetNyheter

Vid stora nyhetshändelser, som gårdagens val, lägger svenska medier stora resurser på att vara först – och bäst. Men de tidiga pressläggningarna för print är utmanande och kan göra att

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev