Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Så resonerar medierna om inlåsning av coronaartiklar

Publicerad: 13 Mars 2020, 07:01
Uppdaterad: 13 Mars 2020, 07:55

Karin näslund på Sundsvalls Tidning har en öppen artikel med grundinformation om coronaviruset medan övrig journalistik i ämnet ligger bakom Plus. Dagens nyheters Peter Wolodarski har däremot beslutat att alla artiklar om corona ska vara gratis.

Foto: Mårten Englin/ Janne Næss

Coronaartiklar driver mediernas webbsiffror i höjden. ”Allt ska vara öppet!” betonar DN:s chefredaktör Peter Wolodarski. Men många låser in material för att värva prenumeranter.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetAnna CareborgAftonbladetGöteborgs-PostenPeter Wolodarski

DN, Barometern och NTM tog tidigt det principiella beslutet att bjuda på allt material om corona. Andra valde avvägningar mellan samhällsansvar och digitala prenumerationsintäkter. Men när krisen växer låser allt

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.