Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Så mycket ökar Di-gruppens resultat under pandemin

Publicerad: 1 Februari 2021, 13:35

Trots att pandemin satte käppar i hjulet för delar av Di-gruppens verksamhet, däribland på event-, utbildnings- och annonssidan, så redovisas i dag en vinst på 250 miljoner svenska kronor under 2020. ”Häftigt att vi ökar vinsten”, säger affärschefen Peter Fellman.

Foto: Pontus Höök

Tillströmningen av prenumeranter samt kostnadsbesparingar gör att Bonniers affärspress, där Di-gruppen och de svenska och internationella B2B-titlarna ingår, redovisar en vinst på över 250 miljoner svenska kronor under 2020.


Ämnen i artikeln:

Dagens IndustriPeter Fellman

Di-gruppen, där Dagens industri och Bonniers branschtitlar ingår, ökade sitt rörelseresultat med 16 miljoner svenska kronor (mkr) under 2020, från 143 miljoner 2019 till 159 mkr. Och det trots att

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.