Dagspress
Så mycket ökar Di-gruppens resultat under pandemin
Publicerad: 1 februari 2021, 13:35
Trots att pandemin satte käppar i hjulet för delar av Di-gruppens verksamhet, däribland på event-, utbildnings- och annonssidan, så redovisas i dag en vinst på 250 miljoner svenska kronor under 2020. ”Häftigt att vi ökar vinsten”, säger affärschefen Peter Fellman.
Foto: Pontus Höök
Tillströmningen av prenumeranter samt kostnadsbesparingar gör att Bonniers affärspress, där Di-gruppen och de svenska och internationella B2B-titlarna ingår, redovisar en vinst på över 250 miljoner svenska kronor under 2020.
Di-gruppen, där Dagens industri och Bonniers branschtitlar ingår, ökade sitt rörelseresultat med 16 miljoner svenska kronor (mkr) under 2020, från 143 miljoner 2019 till 159 mkr. Och det trots att
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.