Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Så mycket av Expressens annonsintäkter är digitala

"Expressen TV levererar hela tiden nya tittarrekord och förra året ökade tv-intäkten med hela 65 procent", säger Alexander Lydecker, Annonsdirektör på Bonnier News.

61 procent av Expressens annonsintäkter kommer nu från digitala källor.


Publicerad 2017-01-20 13:10
Uppdaterad 2017-01-20 13:28

Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Dela artikeln:

Expressen ökade de totala annonsintäkterna under 2016 med 2 procent i jämförelse med året innan.

Enligt Expressen hade man den digitala affärsutvecklingen, med en ny datadriven organisation, satsningen på programmatisk försäljning samt branded content-affärer med nativeerbjudanden eller sponsorskap att tacka för ökningen.

Den digitala intäkten ökade med 12 procent, och står nu för 61 procent av Expressens sammanlagda annonsaffär. Mest växte webb-tv-försäljningen.

– Vi har en stabil tillväxt och mest ökar efterfrågan på tv-reklam och mobila kampanjer, Expressen TV levererar hela tiden nya tittarrekord och förra året ökade tv-intäkten med hela 65 procent, säger Alexander Lydecker, Annonsdirektör på Bonnier News, i ett pressmeddelande.

Expressen skriver även i pressmeddelandet att man inom kort kommer att offentliggöra bokslutet för 2016, och att man förväntar sig den 14:e vinståret i följd för tidningen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.