Så mycket av Expressens annonsintäkter är digitala

"Expressen TV levererar hela tiden nya tittarrekord och förra året ökade tv-intäkten med hela 65 procent", säger Alexander Lydecker, Annonsdirektör på Bonnier News.

61 procent av Expressens annonsintäkter kommer nu från digitala källor.

Expressen ökade de totala annonsintäkterna under 2016 med 2 procent i jämförelse med året innan.

Enligt Expressen hade man den digitala affärsutvecklingen, med en ny datadriven organisation, satsningen på programmatisk försäljning samt branded content-affärer med nativeerbjudanden eller sponsorskap att tacka för ökningen.

Den digitala intäkten ökade med 12 procent, och står nu för 61 procent av Expressens sammanlagda annonsaffär. Mest växte webb-tv-försäljningen.

– Vi har en stabil tillväxt och mest ökar efterfrågan på tv-reklam och mobila kampanjer, Expressen TV levererar hela tiden nya tittarrekord och förra året ökade tv-intäkten med hela 65 procent, säger Alexander Lydecker, Annonsdirektör på Bonnier News, i ett pressmeddelande.

Expressen skriver även i pressmeddelandet att man inom kort kommer att offentliggöra bokslutet för 2016, och att man förväntar sig den 14:e vinståret i följd för tidningen.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2017-01-20 13.10Uppdaterad 2017-01-20 13.28

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: