Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Så mäter SvD och Aftonbladet journalistisk framgång

Så mäter SvD och Aftonbladet journalistisk framgång

Vilka mått använder Svenska Dagbladet och Aftonbladet för att mäta hur bra det går? Och vad kan vara svårt med att mäta journalistisk framgång? Aftonbladets redaktionschef Karin Schmidt och Svenska Dagbladets redaktionella utvecklingschef Johan Silfversten Bergman avslöjar sina knep.

Publicerad: 8 mars 2022, 09:40

Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetAftonbladetTema: Mätning i mediebranschenDigitala temaveckor

Aftonbladets redaktionschef Karin Schmidt och Svenska Dagbladets redaktionella utvecklingschef Johan Silfversten Bergman berättar vilka mått som är viktiga för dem.

Foto: Adam Sundman/SvD + Lotte Fernvall

Notering: Dessa intervjuer gjordes innan Rysslands invasion av Ukraina, därav gäller vissa exempel i texten för hur nyhetsläget såg ut innan kriget.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev