Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Så många tittar på Aftonbladets frukost-tv

Publicerad: 29 Januari 2015, 12:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Webb-tv-satsningen "Aftonbladet Morgon" går bättre än förväntat, enligt Aftonbladet. Det rör sig om 280 000 startade strömmar per program.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

"Aftonbladet Morgon", kvällstidningens webbsända morgonprogram, har varit i gång sedan i november.

Enligt färska siffror från Aftonbladet som Dagens Media tagit del av har programmet i genomsnitt 280 000 startade strömmar per avsnitt.

– Det är en total succé. Vi hade räknat med 100 000, säger programchef Lotta Folcker i en kommentar till Dagens Media.

"Aftonbladet Morgon" sponsras av Arla och Svenska Postkodlotteriet.

Karin Magnusson, Maria Bjaring och Claes Åkesson delar på programledarskapet.

– Vi ligger väldigt mycket i nyhetsflödet men har en ganska respektlös och personlig ton, det är uppenbarligen något tittarna gillar och det känns väldigt roligt, säger Karin Magnusson.

Dagens Media kan också berätta att Sveriges Radio-profilen Henrik Torehammar, som arbetat som sidekick i "Aftonbladet Morgon", nu knyts till tidningen på heltid.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.