Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Så går kvällspressens plustjänster

Publicerad: 12 September 2019, 09:00

Bild 1/2  Sedan drygt ett år har båda kvällstidningarna betallösningar. Men hur premiumcheferna tänker kring modell, prisnivå och urval skiljer sig delvis åt.

När annonsintäkterna faller blir läsarintäkterna desto viktigare för kvällstidningarna. Expressens plustjänst har varit igång i närmare ett år. Konkurrenten Aftonbladet har tagit betalt i femton år. För Dagens Media Insikt delar premiumcheferna med sig om utmaningarna, strategierna och lärdomarna.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetAftonbladet.seExpressenExpressen.se

På en vikande annonsmarknad kämpar kvällspressen med att klura ut hur de ska locka fler läsare till sina premiumtjänster. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.