Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Så går kvällspressens plustjänster

Publicerad: 12 September 2019, 09:00

Bild 1/2  Sedan drygt ett år har båda kvällstidningarna betallösningar. Men hur premiumcheferna tänker kring modell, prisnivå och urval skiljer sig delvis åt.

När annonsintäkterna faller blir läsarintäkterna desto viktigare för kvällstidningarna. Expressens plustjänst har varit igång i närmare ett år. Konkurrenten Aftonbladet har tagit betalt i femton år. För Dagens Media Insikt delar premiumcheferna med sig om utmaningarna, strategierna och lärdomarna.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetAftonbladet.seExpressenExpressen.se

På en vikande annonsmarknad kämpar kvällspressen med att klura ut hur de ska locka fler läsare till sina premiumtjänster. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev