Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Så bygger 10 mediebolag framtidens arbetsplats

Publicerad: 24 augusti 2021, 10:52

Schibsted, Aller Media och Bonnier News är tre av mediebolagen som tänkt om helt kring sitt arbetssätt under pandemin.

Foto: Getty Images / Dawid Markiewicz

När mediebranschen stämplade in för hösten, var det till en arbetsplats i revolutionerande förändring. Schibstedchefen Mette Krogsrud kallar ”hybridkontoret” för ett paradigmskifte – men det finns många problem kvar att lösa. Dagens Media undersöker hur tio svenska mediebolag resonerar kring kontorets framtid.

Ämnen i artikeln:

Aller MediaBonnier NewsSchibstedCoronaviruset

Janne Naess

janne.naess@dagensmedia.se


När en stor del av världens tjänstemannaskrå våren 2020 beordrades att jobba hemma, var det få som anade att det var början till ett världsomspännande skifte i arbetslivet.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev