Dagspress
Så bygger 10 mediebolag framtidens arbetsplats
Publicerad: 24 augusti 2021, 10:52
Schibsted, Aller Media och Bonnier News är tre av mediebolagen som tänkt om helt kring sitt arbetssätt under pandemin.
Foto: Getty Images / Dawid Markiewicz
När mediebranschen stämplade in för hösten, var det till en arbetsplats i revolutionerande förändring. Schibstedchefen Mette Krogsrud kallar ”hybridkontoret” för ett paradigmskifte – men det finns många problem kvar att lösa. Dagens Media undersöker hur tio svenska mediebolag resonerar kring kontorets framtid.
När en stor del av världens tjänstemannaskrå våren 2020 beordrades att jobba hemma, var det få som anade att det var början till ett världsomspännande skifte i arbetslivet.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.