Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Så blir nya Impact

Publicerad: 21 November 2011, 10:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:50

King Street Media tog i augusti över ansvaret för annonspaketet Impact. Efter årsskiftet ska en helt ny organisation vara på plats. ”Mitt arbetsnamn för detta är Kvällspressen Impact 2.0”, säger King Street Medias Alexander Lydecker.


Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerImpact

Från och med årsskiftet blir Alexander Lydecker anställd av Impact som chef för paketet. Han kommer dock att ha kvar sitt ägande i King Street Media.

Stefan Andersson tar då över ansvaret på King Street Media som försäljningschef och vd, och den nyanställde säljaren Patrik Nilsson ersätter Alexander Lydecker.

Samtidigt förstärks Impact med en rad seniora säljare. Som dagensmedia.se tidigare har berättat går D2D:s Peter Liedholm över till paketet som key account manager.

– Det är väldigt roligt att Peter Liedholm väljer att börja hos oss. Han kommer inte bara förgylla tillvaron hos oss, utan kommer också in med en fantastisk erfarenhet och kompetens. Han är verkligen den sista pusselbiten som saknas för att göra Kvällspressen Impact till en fantastisk organisation, säger Alexander Lydecker.

Maria Veem som har slutat har redan ersatts av Kristoffer Nilsson från Citypaketet. Kenth Söderlind som har gått i pension ersätts av Andreas Frygelius, också han key account manager, som närmast kommer från svd.se.

– Han är verkligen en veteran i branschen och jag har tidigare jobbat med honom på Metro. Han är fantastiskt duktig och har varit en toppspelare på alla sina arbetsplatser.

Impacts säljare Josefin Jeppsson går snart på föräldraledighet och ersätts då av Mitra Mirahmadi från Vårt Nya Förlag.

Dessutom ska Monica Sved från Starcom förstärka Impact på analys och back office.

– Marknaden kommer att få se en hög lägstanivå från Kvällspressen Impact, och vi kommer ha mycket spring i benen. Det här är en enormt bra uppställning och jag är väldigt nöjd med hela rekryteringsprocessen.

Vad är målet med den nya organisationen?

– Målet är självklart att öka intäkterna ännu mer. Vårt interna mål är att vi ska bli årets säljorganisation – det är inget jag hymlar med. Vi kommer att vara en vass, framåtlutad och bra påläst organisation med en bra dialog med både kunder och mediebyråer.

Ska ni släppa några nya produkter?

– Vi sneglar på det digitala, med det är långt ifrån klart. Vi kommer garanterat att utöka vårt erbjudande under 2012, men om det blir print eller digitalt återstår att se.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerImpact

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev