Dagspress
Så blir HD/Sydsvenskans nya säljorganisation
Publicerad: 15 oktober 2014, 11:45
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
HD/Sydsvenskans nya försäljningsavdelning organiseras efter kundtyp: riks, regionalt och lokalt
Ämnen i artikeln:
SydsvenskanDagens Media har tidigare berättat om sammanslagningen av Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad. Nu är det klart hur HD/Sydsvenskans nya gemensamma försäljningsorganisation kommer att organiseras.
Den nya organisationen delas upp efter kundtyp: riks, regionalt och lokalt. Kunderna får en huvudkontaktperson för samtliga produkter och tjänster.
I samband med omorganisationen bildas en ny specialistgrupp som ska testa nya produkter och paketeringar. Det bildas också en ny innesäljgrupp som ska arbeta med merförsäljning och nya intäkter.
Nu väljer Helsingborgs Dagblad också att sluta använda Mediekompaniet som försäljningsbolag.
– Vi är nöjda med Mediekompaniets arbete, men vill skapa närmare relationer med våra kunder. Det är vi själva som har den bästa kunskapen om våra läsare och de möjligheter som finns i den expanderande Öresundsregionen, säger Fredrik Ivansson, försäljningschef, i ett pressmeddelande.
Ansvariga på säljavdelningen
Fredrik Ivansson, Chef Försäljning HD-Sydsvenskan
Pia Jarnå, Försäljningschef Riks & Regionalt
Boris Meijer, Försäljningschef Lokalt & Innesälj
Daniel Andersson, Säljledare Regionalt
Anna Trötschel, Säljledare Riks Stockholm
Sara Östergaard, Säljledare Lokalt Malmö
Viveca Andersson, Säljledare Innesälj
Magnus Brovall, Säljledare Specialistsälj
Helena Wennerström, Chef Affärsstöd/Biträdande Chef Försäljning