måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Så blir HD/Sydsvenskans nya säljorganisation

Publicerad: 15 oktober 2014, 11:45
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25

HD/Sydsvenskans nya försäljningsavdelning organiseras efter kundtyp: riks, regionalt och lokalt

Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

YL

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Dagens Media har tidigare berättat om sammanslagningen av Sydsvenskan och Helsingborgs Dagblad. Nu är det klart hur HD/Sydsvenskans nya gemensamma försäljningsorganisation kommer att organiseras.

Den nya organisationen delas upp efter kundtyp: riks, regionalt och lokalt. Kunderna får en huvudkontaktperson för samtliga produkter och tjänster.

I samband med omorganisationen bildas en ny specialistgrupp som ska testa nya produkter och paketeringar. Det bildas också en ny innesäljgrupp som ska arbeta med merförsäljning och nya intäkter.

Nu väljer Helsingborgs Dagblad också att sluta använda Mediekompaniet som försäljningsbolag.

– Vi är nöjda med Mediekompaniets arbete, men vill skapa närmare relationer med våra kunder. Det är vi själva som har den bästa kunskapen om våra läsare och de möjligheter som finns i den expanderande Öresundsregionen, säger Fredrik Ivansson, försäljningschef, i ett pressmeddelande.

Ansvariga på säljavdelningen

Fredrik Ivansson, Chef Försäljning HD-Sydsvenskan

Pia Jarnå, Försäljningschef Riks & Regionalt

Boris Meijer, Försäljningschef Lokalt & Innesälj

Daniel Andersson, Säljledare Regionalt

Anna Trötschel, Säljledare Riks Stockholm

Sara Östergaard, Säljledare Lokalt Malmö

Viveca Andersson, Säljledare Innesälj

Magnus Brovall, Säljledare Specialistsälj

Helena Wennerström, Chef Affärsstöd/Biträdande Chef Försäljning

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev