Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Så blir DI:s nya tidning

Publicerad: 8 Juli 2009, 11:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

DI Dimension ska komplettera DI Weekend och dagstidningen, med nytta istället för livsstil i fokus.


Som Dagensmedia.se tidigare har kunnat avslöja lanserar Dagens Industri en ny tidning i höst. Nu sipprar fler detaljer ut om magasinet, som får namnet DI Dimension och ska distribueras till DI:s prenumeranter.  Det redaktionella materialet ska byggas kring ledorden intervjuer, analys och långläsning och ha ett tydligt nyttoperspektiv.

Till skillnad från helgbilagan Weekend ska den inte innehålla så mycket personliga porträtt och livsstilsmaterial utan istället fokusera på företag, börs och finansmarknaden.

Enligt Dagensmedia.ses källor trycker DI 120.000 exemplar av DI Dimension. En helsida uppges kosta 79.200 kronor brutto. I mitten av september kommer första numret. Chefredaktör blir Lotta Edling, tidigare nyhetschef på Dagens Industri. När Dagensmedia.se når henne på onsdagseftermiddagen vill hon inte prata om tidningen.

Dagens Industris rörelseresultat minskade med 21 procent under 2008, mycket på grund av en kraftigt vikande annonskonjunktur. Lanseringen av DI Dimension skulle kunna ses som ett sätt för tidningen att locka tillbaka sina annonsörer.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.