Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Runar Sögaard profil i nylanserad Klick

Publicerad: 29 maj 2009, 04:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

I dag, fredag, ser Aftonbladets fredagsbilaga Klick annorlunda ut. "Vi har gjort en total relansering", säger redaktören Anders Juhlin. Samtidigt har man rekryterat Runar Sögaard till bilagan.


Klick har sett i princip likadan ut sedan lanseringen för fem år sedan.

- Vi har sett otroligt många efterapningar de senaste åren. När Klick kom var det en helt ny produkt på marknaden, men nu är det dags att ta den till nästa nivå. Klick är ett så pass starkt varumärke så vi försöker dock hålla kvar känslan, säger Anders Juhlin.

Nya vs gamla Klick Anders Julhin berättar att han sonderat den utländska marknaden för att hitta inspiration till den nya bilagan. Layout och redigeringsmallar har stöpts om och bilagan har flera nya moment. Ett av dem är sidan "Fråga Runar".

- Runar Sögaard ska svara på läsarnas frågor om livet och dess bekymmer. Folk oroliga och funderar över livet, speciellt när det är lågkonjunktur. Nu kan man få lite hjälp av Runar, säger Anders Juhlin.

Läsarkontakt och medverkan är något nya Klick ska jobba mer med, säger han:

- Vi har också en ny spåkvinna som spår läsarna. Dessutom lanserar vi ett helt nytt futuristiskt modepaket som vi tror kan slå modevärlden med häpnad.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.