Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Renault mot Skånemejerier

Publicerad: 30 Juli 2009, 06:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Renault med byrån Grey möter i den fjärde åttondelsfinalen The Fan Clubs annons för Skånemejerier. Vilken annonsär bäst? Rösta på Dagensmedia.se.


Grey lyfter i sin annons för Renault fram den i trafiksammanhang så utskällda målgruppen män 18-24 år. Bilden visar en grabb med enorm högerfot och texten:

"För att män 18-24 år finns".

Renault och Grey tog sig till åttondel en genom att besegra Stadium Communications annons för Stadium med 4-2.

The Fan Club blandar gammalt och nytt i sin filannons för Skånemejerier. En flicka häller upp fil i sin och lillebrors tallrik och copyn lyder:

"Fildelning sedan 1964".

The Fan Club och Skånemejerier tog sig till åttondelsfinal genom att fullständigt mosa Megafons annons för Waxholmsbolaget. Juryrösterna blev 6-0.

 

 

 

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.