Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Ras för Schibsted – så ska de tackla motgångarna

Publicerad: 27 februari 2020, 08:30

”En balansgång att hantera en ganska tuff period samtidigt som man ska hitta energi i den nya riktningen”, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.

Foto: Janne Næss

Aftonbladets annonsintäkter fortsatte att rasa förra året när spelbolagen vände tidningarna ryggen. Med en ny organisation och ett helt nytt sätt att arbeta på kraftsamlar Schibsteds säljbolag för att vända intäktskurvan uppåt. Vd Joakim Flodin om: ✓ Orsakerna till tappet ✓ Nya premiumstrategin ✓ Största utmaningen 2020.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktJoakim FlodinSvenska DagbladetSchibstedAftonbladet

De nya reglerna för spelbolagen har minst sagt ställt till det för publicisterna. Under förra året minskade Aftonbladets intäkter från 1 678 miljoner norska kronor till 1 475 miljoner norska

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.