Dagspress
Ras för Schibsted – så ska de tackla motgångarna
Publicerad: 27 februari 2020, 08:30
”En balansgång att hantera en ganska tuff period samtidigt som man ska hitta energi i den nya riktningen”, säger Joakim Flodin, vd på Schibsted Marketing Services.
Foto: Janne Næss
Aftonbladets annonsintäkter fortsatte att rasa förra året när spelbolagen vände tidningarna ryggen. Med en ny organisation och ett helt nytt sätt att arbeta på kraftsamlar Schibsteds säljbolag för att vända intäktskurvan uppåt. Vd Joakim Flodin om: ✓ Orsakerna till tappet ✓ Nya premiumstrategin ✓ Största utmaningen 2020.
De nya reglerna för spelbolagen har minst sagt ställt till det för publicisterna. Under förra året minskade Aftonbladets intäkter från 1 678 miljoner norska kronor till 1 475 miljoner norska
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.