Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Queen kraftsamlar inför bröllopsåret

Publicerad: 30 September 2009, 03:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Dubbelbröllop och en utvecklingsredaktör ska lyfta Bonnier Tidskrifters Queen.


Kvälls- och veckopressen – men också medier som TV4 – laddar inför nästa års prinsessbröllop med stärkt hovbevakning.

Daniel Nyhlén har gjort comeback hos Svensk Damtidning och har sedan den 24 september en blogg på sajten. TV4 har värvat Hovets förra informationschef Elisabeth Tarras-Wahlberg.

Även Bonnier Tidskrifters magasin Queen hoppas på ett lyft nästa år.

– Det ska bli fantastiskt kul med bröllopen och vi jobbar så hårt vi kan med att bli bättre, säger chefredaktören Pamela Andersson.

När Pamela Andersson tog över Queen vid årsskiftet 2008/2009 var utgivningstakten fyra nummer per år. I år blir det åtta, men nästa år kan det bli ännu fler. Något som Amelia Adamo, tidningens nya publisher, uttryckt önskemål om.

– Det kommer garanterat inte bli lägre utgivningstakt. Bröllopen betyder jättemycket för oss eftersom vi skriver om det kungliga och allt glitter och glamour som omgärdar det, säger Pamela Andersson.

Pamela Andersson får snart också hjälp från Claes de Faire, som snart lämnar jobbet som reporter på Resumé för att bli utvecklingsredaktör på Bonnier Tidskrifter.

– I och med att vi är den tidning som kommer att vara väldigt aktuell nästa år börjar han här. Det känns kul att han kommer till oss och just nu sitter vi och planerar vad vi ska göra. 

Queens upplaga är 50.000 exemplar. Förra året, med lägre utgivningstakt, sålde Queen annonser för knappt 5 miljoner kronor brutto.

I Dagens Media nummer 16 kan du läsa mer om mediernas hovbevakning.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.