Dagspress
Publicisterna stryper plånböckerna 2023
Publicerad: 2 februari 2023, 06:39
Mediehusen säger sig stå väl rustade för lågkonjunktur, men klart är att kostymerna anpassas efter ekonomisk snålblåst. På bild Anders Eriksson, vd på Bonnier News, samt Lena K Samuelsson, publisher på Aftonbladet.
Foto: Janne Næss
Bonnier News, Schibsted och Bauer Media säger sig vara väl förberedda på lågkonjunktur – men sparpaket är redan här, och de håller hårt i plånböckerna: ✓Ny redaktionell plan på Expressen ✓Schibsted: ”Aftonbladets magasinsportfölj måste utvärderas under vägens gång” ✓Fortsatta prishöjningar ✓Digital accelerering.
Ämnen i artikeln:
Digitala temaveckorTema: Mediebranschen i lågkonjunkturBonnier NewsExpressenAftonbladetLena K SamuelssonKlas Granström SparpaketBauer Media GroupLinda PalmgrenSiv Juvik TveitnesSchibstedToppnyheter förmiddagKnappt hann vi kliva in i det nya året innan sparpaket började rullas ut bland både svenska mediehus och internationella techgiganter. De ekonomiska utmaningarna växer. I tillägg till
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.