Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Promedia rustar för framtiden

Publicerad: 2 november 2011, 05:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:52

Ett långsiktigt strategiarbete ska ge tidningskoncernen Promedia nöjdare kunder och medarbetare, högre intäkter och lägre kostnader.


Ämnen i artikeln:

Promedia

I våras tillträdde Lena Larsson som vd för Stampenädga Mediebolaget Promedia. Sedan dess har hon tagit ett krafttag kring koncernens strategiarbete.

– Alla företag jobbar ju kontinuerligt med sina strategier, men jag är ny vd så vi tar ett omtag eftersom arbetet så klart påverkas av att en ny person kommer in, säger Lena Larsson till dagensmedia.se.

Strategiarbetet har fyra olika fokusområden; öka produktutbudet, förbättra kundrelationerna, utveckla det redaktionella innehållet och effektivisera organisationen.

Det handlar bland annat om nya bilagor, utveckling  i mobila kanaler och ett nytt crm-system.

– Vi ser inte någon ny väg för Promedia, utan förtydligar den väg vi redan är ute på. Det här handlar om att bygga en struktur för att testa nya saker och utveckla vår flexibilitet.

Under förutsättning att konjunkturen är stabil ska åtgärderna leda till besparingar på 50 miljoner kronor de kommande tre åren. Samtidigt bedömer man att intäkterna behöver öka med 100 miljoner kronor under samma period.

– Men det här är uppskattade och väldigt osäkra siffror. Men vi vill tydligt visa att något måste hända.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Promedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.