Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Projectplace klonar i reklamen

Projektverktyget Projectplace lanserar nya kommunikationskonceptet ”Get more you out of you”, som sätter människan och samarbete i fokus. Hilanders och Rewir står bakom.

Synnöve Almer


Publicerad: 25 Augusti 2011, 03:22
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:01

Ämnen i artikeln:

HilandersRewir

Projectplace satsar på ett förändrat kommunikationskoncept och en betydligt högre marknadsbudget för att möta en växande konkurrens. I fjol valde bolaget att arbeta med Hilanders och i dagarna rullar den första kampanjen ut.

Reklamidén flirtar med tanken att man ibland vill klona sig själv för att lyckas med alla projekt.

Vi har insett behovet av att prata mer om kundens vardag och vad de vill uppnå för nytta i vår kommunikation. Det är så lätt att fastna i att tala om features hos den här typen av verktyg, säger Camilla Arneving, kommunikationschef på Projectplace.

Kampanjen ska framför allt rullas ut i flera medier på sju marknader, men framför allt i Tyskland som är den största tillväxtmarknaden. I Sverige blir det annonser i IDG:s tidningar och annan branschpress. Det ska även synas på Arlanda Express och som banners på ett stort antal sajter.

– Mycket av konkurrenternas kommunikation är extremt teknisk och argumenterar hur man driver projekt effektivare. Vi har fokuserat på dem som är med i projektet för att det ska kännas mer engagerande, säger Bertil Timan, ad på Hilanders.

Rewir har sett över logotypen för att göra den tydligare och tagit fram nya grafiska riktlinjer.

– Nu har vi något som håller i flera år, som fångar dig och blir personligt. I nästa steg kan vi börja berätta vad Projektcplace är, säger Bertil Timan.

Projektvertyget har i dag 670 000 användare och kunder i 150 länder.

Byråfakta

Arbetsgrupp på Hilanders:

PL Rickard Bäcklin

AD Bertil Timan

Copy Martin Stadhammar

Prl Cajsa Westrup

Arbetsgrupp på Rewir:

PL Robert Axner

AD Jonas Berqvist

Fotograf: Carl Johan Paulin

Produktionsbyrå: Suddenly

Filmbolag: Hobbyfactory

Ämnen i artikeln:

HilandersRewir

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.