Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

Prins Philip död – enligt The Sun

Publicerad: 4 Maj 2017, 10:09
Uppdaterad: 4 Maj 2017, 10:09

Den brittiska tabloiden The Sun rapporterade av misstag att prins Philip gått bort.


Ämnen i artikeln:

The Sun

Det brittiska hovet kallade till akut möte under natten till idag, torsdag. Spekulationerna om vad det kunde betyda lät inte vänta på sig.

Den brittiska tabloiden The Sun, som ägs av Rupert Murdoch, var dock lite för snabb på tangenterna.

Under torsdagsmorgonen publicerade man en uppenbart ofärdig artikel med rubriken ”Prince Philip dead at 95, how did the Duke of Edinburgh die, etc etc”, skriver Dagens Nyheter.

Bara minuter senare plockades artikeln bort, men uppgifterna hade redan hunnit sprida sig till andra medier.

Under förmiddagen aviserade det brittiska hovet att prins Philip vid en ålder av 95 år drar sig tillbaka från alla officiella uppdrag i höst.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

The Sun

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.