Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Premiär för DI Dimension

Publicerad: 15 September 2009, 04:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Dagens Industri bryter tystnaden om månadsmagasinet DI Dimension.


Som Dagensmedia.se tidigare kunnat avslöja så lanserar Dagens Industri en ny bilaga, DI Dimension. Tidningen har hittills inte velat prata om nysatsningen, men väljer nu att berätta.

– Vi startar tidningen för att ge våra prenumeranter mervärde. Vi tycker att det har saknats ett DI-format för den långa läsningen, längre intervjuer och ännu mer fördjupning, säger redaktionschefen Peter Fellman, som inom kort tillträder som chefredaktör för Dagens Industri.

Månadstidningen ska komplettera DI Weekend, som främst fokuserar på livsstilsrelaterad bevakning.

– Weekend är helgläsning och talar till den lustbetonade delen av vårt liv. DI Dimension ska ägna sig åt den instrumentella, business- och nytto-orienterade delen av vårt liv, säger Peter Fellman.

Vilken typ av annonsörer hoppas ni locka?

– Det är en klart mer businessorienterad produkt som borde vara intressant för till exempel finansbolag och bilannonsörer. Annonsörerna kommer rakt in i vår kärnmålgrupp, den rosa tidningens läsare.

DI Dimension distribueras tillsammans med DI och ska gå ut till prenumeranterna tio gånger om året. Upplagan är densamma som DI:s, det vill säga omkring 110 000 exemplar. Enligt tidigare uppgifter till Dagens Media ska en helsida i månadstidningen kosta 79.200 kronor brutto.

– Magasinet är tänkt att ges ut tillsvidare, åtminstone nästa år, men jag känner att den här produkten är här för att stanna. Första numret är helt rätt för oss, säger Peter Fellman.

Vad innehåller det?

– Det är än så länge en hemlighet eftersom det är fyra dagar kvar, men bra och spännande blir det.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.