Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Poolia går europeiskt

Publicerad: 21 Maj 2010, 08:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

För första gången någonsin rullar bemanningsföretaget Poolia ut en gemensam europeisk kommunikationsplattform. Volt står bakom förändringsarbetet.


Ämnen i artikeln:

PooliaVolt

Poolias nya kommunikationsplattform går under namnet Poolia Quality. Det visualiseras med en medalj med texten ”Poolia Quality since 1989”, en form av manér vanligtvis förknippat med betydligt äldre företag.

– Till skillnad från många av våra konkurrenter, som är generalister, så arbetar vi med kvalificerade tjänstemän. Specialister anlitar specialister, det är vår affärsidé och med det här nya manéret vill vi förtydliga den skillnaden, säger Henrik Söderbäck, Poolias marknadsdirektör.

Reklambyrån Volt har tagit fram den nya kommunikationsplattformen. Kampanjen startar på måndag, förutom i Sverige också i Danmark, Storbritannien, Finland och Tyskland. Kampanjen pågår under två veckor och då endast i print. Titlarna där kampanjen kommer att synas är bland andra Dagens Industri, SvD Näringsliv, Chef och Veckans Affärer. Poolia är kanske mest kända för ”Behöver du hjälp – ring Poolia”-manéret som rullade tungt i tv för några år sedan.

– Tv är inte aktuellt i inledningsskedet av den här kampanjen. Bemanningsbranschen boomade i slutet av 90-talet, nu, efter krisen, är vi i ett läge där en återhämtning börjar att ske, men det är för tidigt för att lägga in tiotals miljoner i tv, säger Henrik Söderbäck.

Poolias mediebyrå är Mediaedge CIA.  

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

PooliaVolt

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.