Pommes-besvikelsen på Burger King blev viral succé

Bild 1/2

Skärmdump från aftonbladet.se

Burger King gläds åt uppmärksamheten och tar pommes frites-kvalitén på högsta allvar.

Känner du igen besvikelsen som uppstår när man beställer snabbmat som inte alls lever upp till kedjornas lockande reklamskyltar?

Det gör i alla fall 24-årige Gustav Torstensson, som svängde in på Burger King i Borås för att ladda batterierna med erbjudandet att för bara sex kronor ”hotta” upp sina pommes frites med chili cheese-sås och jalapeños. Något som visade sig bli en ”chockartad” upplevelse.

– Jag tänkte bara, är detta ett skämt? Paketet var pyttelitet och efter en tugga var den borta. Detta är det värsta jag varit med om i matväg. Jag betalade för att få något extra, och så blev det bara sämre, säger han till Aftonbladet.

I paketet låg nämligen bara en handfull pommes med två jalapeñosbitar och en liten klick sås uppe på. En syn som var långt ifrån det reklambilden utlovade enligt Gustav Torstensson.

Aftonbladets artikel om snabbmatsbesvikelsen i Borås har blivit en av dagens mest delade.

Sarah Frelin Ekvall, marknadschef på Burger King, menar att man inte har något emot att på det här viset ta emot feedback via media.

– Vad Aftonbladet väljer att skriva om får stå för dem, vi kan bara förhålla oss till det. För vår del är denna typ av journalistik positiv. Kvalité är vår huvudingrediens och vi försöker hela tiden förbättra våra gästers upplevelse, och en viktig del i det arbetet är att lyssna och vara öppen för feedback oavsett om den kommer direkt från konsumenten eller via media, skriver Sarah Frelin Ekvall i ett mejl till Dagens Media.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2015-12-14 14.37Uppdaterad 2015-12-14 14.43

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: