Peter Wolodarski dömer i DN:s reklamcup

Snart startar den tionde omgången av DN reklamcupen. Nu presenteras den åtta personer starka juryn.

Nästa vecka går startskottet för DN:s reklamcup i vilken reklambyråer tävlar mot varandra i kuppformat.

Matcherna döms av en jury bestående av åtta namnkunniga personer inom mediebranschen. Ny i juryn för i år är Dagens Nyheters chefredaktör Peter Wolodarski.

– Om man vill kommunicera med en engagerad och köpstark publik finns nog inget medium som kan konkurrera med morgontidningen, säger han i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:

– Och vi vet att tidningsannonser, till skillnad från mycket annan reklam, inte uppfattas som störande. DN Reklamcupen lyfter fram de vassaste exemplen från branschen och sporrar oss alla att bli bättre.

Övriga jurymedlemmar är bland andra Marita Bertilsson, på Specsavers som blivit utsedd till Sveriges bästa marknadschef och INGOs kreativa chef Christina Knight.

Den nionde rösten består av folket som också har chansen att påverka genom röstning.

Här är hela juryn:

Peter Wolodarski, chefredaktör på DN

Marita Bertilsson, marknadschef på Specsavers

Christina Knight, kreativ chef på INGO

Fredrik Espmark kreativ chef på Granath Havas

Anders Hegerfors, copywriter Forsman & Bodenfors

Markus Lindsjö, ad på The Fan Club

Dan Morén, annonsdirektör på DN

Linda Elers, copywriter på King

Helen Preutz

Publicerad 2013-06-07 09.05Uppdaterad 2015-12-06 13.43

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: