Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Dagspress

OTW gör Besöksliv

Publicerad: 11 Januari 2013, 11:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:59

Besöknäringens bransch- och arbetsgivarorganisation Visita har gett uppdraget att sköta den redaktionella produktionen av deras tidning Besöksliv till OTW.


Ämnen i artikeln:

OTW

Besöksliv, tidigare Restauratören, lanserades 1916 och kommer ut en gång i veckan.

– OTW ska skapa ett redaktionellt varumärke som driver besöksnäringen framåt. Det ska vara fullsmockat av affärsnytta och branschnyheter för Visitas medlemmar, säger Anders Rask, vd på OTW Communication till dagensmedia.se.

Uppdraget omfattar även Besökslivs webbplats och närvaro i sociala medier. När första numret i OTW:s regi kommer ut är inte klart, men det blir någon gång under våren.

Varför valde Visita OTW?

– Jag tror att det beror på att vi tidigare har tagit över tidningar och webbplatser och gjort detta bra. Vi har ett starkt track record.

OTW arbetar sedan tidigare med flera branschorganisationer och deras tidningar, exempelvis "Motor", som ges ut av Motormännens riksförbund och "Skolvärlden", som ges ut av Lärarnas riksförbund.

Hur ser planerna ut för framtiden för Besöksliv?

– Vi ska nu gå in i ett utvecklingsarbete, exakt vad som kommer att ske får jag återkomma om längre fram.

Anders Rask säger att han inte kan kommentera hur mycket pengar uppdraget är värt för OTW, men dagensmedia.se erfar att Besöksliv blir ett av de större uppdragen inom svensk redaktionell kommunikation.

Besöksliv ska tills vidare ges ut i nuvarande utgivningstakt. Tillförordnad chefredaktör är Daniel Hirsch.

Visita har i dag cirka 4500 medlemsföretag över hela Sverige inom hotell, restauranger, nöjesparker, campingplatser, vandrarhem och skid- och spaanläggningar.

Dante Thomsen

Sofia Hvenström


Ämnen i artikeln:

OTW

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev