Dagspress
Orvesto Konsument: Kvällspressen tappar digital räckvidd
Publicerad: 14 februari 2023, 23:02
Aftonbladet och Expressen tappar räckvidd, både i print och digitalt. Det visar Orvesto Konsument 2022:3.
Foto: Janne Næss/Olle Sporrong
Storstadspressen fortsätter att tappa läsare i print. Värst är det för Aftonbladet och Expressen som även tappar läsare digitalt.
Kvällspressens digitala räckvidd viker ner, enligt Orvesto Konsument 2022:3. Både Aftonbladet och Expressen, inklusive GT och Kvällsposten, tappar närmare 3 procent av den digitala räckvidden jämfört med motsvarande period 2021.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.