söndag2 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Orvesto Konsument: Kvällspressen tappar digital räckvidd

Publicerad: 14 februari 2023, 23:02

Aftonbladet och Expressen tappar räckvidd, både i print och digitalt. Det visar Orvesto Konsument 2022:3.

Foto: Janne Næss/Olle Sporrong

Storstadspressen fortsätter att tappa läsare i print. Värst är det för Aftonbladet och Expressen som även tappar läsare digitalt.

Ämnen i artikeln:

Orvesto KonsumentAftonbladetExpressenDagens NyheterDagens IndustriRedaktionens val

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Kvällspressens digitala räckvidd viker ner, enligt Orvesto Konsument 2022:3. Både Aftonbladet och Expressen, inklusive GT och Kvällsposten, tappar närmare 3 procent av den digitala räckvidden jämfört med motsvarande period 2021.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev