Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Nya roller ska stärka NTM:s läsaraffär

Publicerad: 9 juni 2022, 06:07

”Med den här förändringen får vi till ett tydligt fokus och ansvar vilket är grunden för att vi ska nå uppsatta mål”, säger Annie Lidesjö, COO på NTM-koncernen.

Foto: Carolina Byrmo/NTM

NTM tar nästa steg i sin förändringsresa – tillsätter helt nya roller för att göra läsaraffären starkare.


Ämnen i artikeln:

NTMNyheter

Den lokala mediekoncernen NTM stuvar om och inrättar fem nya roller i syfte att stärka läsaraffären. I satsningen ingår att arbeta mer kundcentrerat, datadrivet, agilt och tvärfunktionellt, vilket görs inom fyra olika team. 

För att driva NTM:s lojalitetsstärkande insatser har de skapat den nya rollen ”Ansvarig lojalitet”. Inom detta område tillkommer dessutom ytterligare en arbetsgrupp för att stärka lojalitetsarbetet. 

I den nya rollen ”Produktchef print” ingår ett ansvar för att driva kundupplevelsen framåt och produktutveckla både pappers- och e-tidningar.

Rollen ”Ansvarig för kundupplevelse och CRM” tillsätts för att förbättra läsarna kundresa. 

NTM stärker även upp inom prissättning, paketering och affärsutveckling genom den nya rollen ”Ansvarig pris och paketering”. 

Dessutom tillkommer rollen ”Innehållsutvecklare SEO och sociala medier” som ska utveckla NTM:s digitala affär, driva räckvidd och engagemang.

De nya rollerna är en del av koncernens pågående utvecklingsarbete, tidigare har NTM:s säljorganisation gjorts om och samtliga säljavdelningar har samlats i ett gemensamt bolag. Även där har rollerna förändrats.

– Vi fortsätter vårt arbete inom NTM koncernen att säkerställa att vi har rätt kraft och förutsättningar för att kunna växa vår affär. Tidigare i år lanserade vi vårt säljbolag NTM Media och nu fokuserar vi på att ta nästa steg i vår läsaraffär. Målet är att vi ska vara relevanta i vår kärnprodukt och säkerställa att vi kan utvecklas och växa i alla våra titlar framåt. Med den här förändringen får vi till ett tydligt fokus och ansvar vilket är grunden för att vi ska nå uppsatta mål säger Annie Lidesjö, COO på NTM-koncernen, i ett pressmeddelande.

De fyra teamen:

Volymboost som ansvarar för att optimera försäljning i digitala kanaler och driva anti-churn stärkande initiativ.

Engagemang som driver engagemangsstärkande initiativ till exempel inom redaktionell utveckling.

Service som driver förbättringsinitiativ inom kundupplevelsen kopplat till service och distribution.

Design och utveckling av sajter och appar som driver utvecklingen av den digitala upplevelsen på sajt och i appar. 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

NTMNyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev