Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Nya di.se blir mer personlig

Publicerad: 26 Juni 2012, 08:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:17

Från och med i natt har di.se fått ett nytt utseende. Borta är de många sidkolumnerna och nytt är, förutom den nya designen, också en möjlighet till personlig anpassning av nyhetsbevakningen.


Ämnen i artikeln:

DI.seDagens Industri

För att öka läsvänligheten och lägga ett tydligare fokus på nyheter lanserar di.se i dag en ny sajt. Hemsidan har blivit mer avskalad med färre puffar och mer nyheter.

Klas Granström, tillträdande chefen för di.se, säger om den nya sajten:

- Den har dels fått ett mer modernt utseende och ökat möjligheten för oss att lyfta fram och presentera nyheter.

Genom att skapa ett gratis Di-konto får användaren också tillgång till en personlig meny som gör nyhetsbevakningen mer läsarvänlig och personligt anpassad. Detta görs genom en sortering i tre kategorier; Personer, Bolag och Ämnen. När användaren klickar på en etikett kommer denne till samlingssidan för alla dess artiklar.

- Etiketterna är grunden i den personliga nyhetsbevakningen. Ett stort antal artiklar har taggats med de nya etiketterna och alla artiklar kommer att taggas framöver, säger Klas Granström.

Nytt är även att läsare kan skapa läslistor i de fall man får syn på en artikel men av någon anledning inte kan läsa den just då. Senare kan den som skapat ett Di-konto få den anpassade nyhetsbevakningen och läslista till sin mejlkorg.

När det gäller den nya sajtens annonsutrymme menar Klas Granström att det fortsatt finns bra möjligheter till väl exponerade annonsplatser.

- Vi har gått igenom utrymmet för annonser noga och vår viktigaste annonsplats,­ vår topbanner, ­har blivit betydligt större för en stor del av läsarna.

Fredrik Hammarbäck

Ämnen i artikeln:

DI.seDagens Industri

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.