Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Dagspress

Ny marknadschef på Skånska Dagbladet

Zlatko Nedanovski är ansvarig för event och koncept på Skånska Dagbladet. Nu blir han tidningens nya marknadschef.

Markus Jacobsson


Publicerad: 26 Januari 2015, 08:12
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:15

Ämnen i artikeln:

Skånska Dagbladet

Tidigare har Zlatko Nedanovski bland annat arbetat som chefredaktör för tidningen Pappa Magazine och som marknadschef för radiokanalerna Mix Megapol och Rockklassiker.

Sedan ett halvår tillbaka jobbar han med event och koncept på Skånska Dagbladet och nu blir han alltså marknadschef.

– Nu när det är förändringarnas vindar som blåser i mediebranschen så gäller det att hålla lagom hårt i hatten. Vi behöver inte uppfinna hjulet varje gång utan det gäller snarare att hitta en bra balans mellan att utveckla och vårda. Det känns extra kul att jobba med Skånska Dagbladet, eftersom jag växt upp med tidningen, säger Zlatko Nedanovski i ett pressmeddelande.

Robert Persson är annonschef på Skånska Dagbladet:

– Zlatko är lösningsorienterad och ser möjligheterna inte svårigheterna, vilket är helt avgörande egenskaper för mig. Skånska Dagbladet är ett starkt varumärke i Skåne som under ett antal år tillbaka misskötts. Nu vill vi putsa upp ”the shining” igen och vårda varumärket med den ömhet och kärlek det är värt, säger han i pressmeddelandet.

Ämnen i artikeln:

Skånska Dagbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.