Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Ny logga för Göteborg

Publicerad: 11 Augusti 2009, 13:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Happy Formsman & Bodenfors står för designen av Göteborg & Co:s nya logga. Är den snygg? Rösta på Dagensmedia.se.


Göteborg & Co är bolaget som marknadsför Göteborg och försöker göra staden mer attraktiv för företag och besökare.

Bolaget beslutade sig för ett år sedan att ta fram en ny visuell identitet tillsammans med byrån Happy Formsman & Bodenfors. Nu är arbetet klart, enligt ett pressmeddelande.

– Den nya grafiska profilen kommer att genomsyra all kommunikation för bolaget och all marknadsföring för besöksstaden och destinationen Göteborg. Det blir ett tilltal som känns igen och som stärker bilden av vår stad, säger Leif Nilsson vd på Göteborg & Co, enligt pressutskicket.

På tisdagskvällen ska styrelseordföranden i Göteborg & Co, den tidigare ordföranden i kommunstyrelsen och stadens "starke man" Göran Johansson, avtäcka en fem meter lång modell av den nya logotypen.

Enligt Göteborgs-Posten har Happy F&B fakturerat 965.000 kronor för den nya loggan.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.